Baruman en de cijfergaatjes

Baruman en de cijfergaatjes.

Baruman liet onlangs bij het opruimen van een keukenlade een oud mobieltje (de N223i) vallen, dat kan gebeuren. Het mobieltje had overigens een dienstbaar en funktioneel leven achter zich gelaten. Na mijn gebruik kwam het jaren geleden in handen van mijn inmiddels 16 jaar oude kleindochter. Die gebruikt nu een moderner mobieltje, dat begrijpen jullie.

Na de val van de N223i raapte ik de stukken bijeen. Uit nieuwsgierigheid demonteerde ik het mobieltje. Beste bloggers, je weet niet wat je dan ziet, hoe kunnen mensen het bedenken en mensenhanden en machines het maken. Alleen al die piepkleine onderdelen. Mijn spontane gedachte was om met de overgebleven onderdelen van het apparaat iets te doen, iets 2 en/of 3-dimensionaals, het werd tenslotte een tekening.

gaatjes, waar eens de cijfertjes zaten.....

de voorzijde, met gaatjes, waar eens de cijfertjes zaten…..

Hierboven zie je de gebroken voorkant van de N223i, het lijkt groter dan in werkelijkheid. Hieronder zie je het resultaat van mijn “artistieke vertaling”, tevens mijn ‘eerbetoon’ aan het mobieltje vanwege al die jaren dat het apparaat mij van dienst was.

"compositie cijfertjes"

“compositie/cijfertjes”, 2013

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in kunst. Bookmark de permalink .

4 reacties op Baruman en de cijfergaatjes

  1. francois15 zegt:

    Je kan met geen van tweeën bellen maar de cijfertjes compositie is zeer geslaagd. Ik zie dat je weer aan het tekenen bent begonnen (een goed teken).
    Ik heb eens geblogd over mijn Nokia N3330, waarschijnlijk is ‘tie wat jonger maar hij doet het nog steeds: http://francoisvk.wordpress.com/2012/01/24/0659-schets-n3330/ , ik gebruik ‘m nooit (ik praat liever niet met de mensen😉 )

    • baruman zegt:

      @ Francois, bellen met de resten was/is inderdaad onmogelijk. Daarom gebruikte ik de cijfergaten voor een ander doel.
      Ik teken weer, zij het heel voorzichtig en langs de lineaal. Uit de “losse pols” lukt nog niet.
      Terzijde: is (ons) bloggen niet een vorm van praten met mensen?

  2. Fenny zegt:

    Ik gebruik geen mobieltje, lekker rustig!
    Je hebt er wel iets moois voor terug gekregen/gemaakt.

Geef een reactie

