baruman wandelde door Arnhem

Baruman wandelde vandaag door Arnhem. Dat doet hij elke vrijdag, even een ‘marktje’ pakken, een kopje koffie en een tosti in zijn cafe, eventueel een mooi CD-tje kopen en kijken naar cultuur-historische en architectonisch interessante gebouwen.

Op de Korenmarkt zag ik hoe verwaarloosd een prachtig gebouw er uit zag. Daar kan ik mij over opwinden ook al helpt dat uiteraard niet want de eigenaar zal er niet wakker van liggen. Toch maar een tweetal foto’s gemaakt.

zakelijke architectuur

zakelijke architectuur, laat de begane grond maar even buiten beschouwing….

Dit is een van de twee voorgevels, het is een hoekpand. Zie onder meer de verwaarloosde stalen ramen en de ‘slordige’, respectloze aanpak van de begane grond. De achterkant van het gebouw ziet er nog armoediger uit. Dit pand wordt naar mijn mening volledig uitgewoond. Ik laat ook nog even een fragment van de andere (hoek)voorgevel zien.

de andere voorgevel, vanuit de Janstraat gezien

de andere (hoek)voorgevel, vanuit de Janstraat gezien…

Met die beelden voor ogen begrijpt u wellicht mijn boosheid.

Deze aflevering wil ik afsluiten met de oprechte wens dat u allen een goede, zinvolle oudejaarsavond kan gaan vieren. Zonder gevaarlijk en onvoorspelbaar vuurwerk. Ook wens ik u alle goeds en mooie blogs voor het nieuwe jaar 2013.

Gegroet, Baruman.

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in kunst. Bookmark de permalink .

4 reacties op baruman wandelde door Arnhem

  1. Fenny zegt:

    Ja dat is behoorlijk jammer met zo’n mooi bouwwerk.

  2. Aad Verbaast zegt:

    Beste wensen terug Baruman.
    En dat de restauratiewerkzaamheden maar voorspoedig mogen verlopen!

Geef een reactie

