“Broken wings” in Velp

“Broken wings”

Mijn dokter adviseert mij om dagelijks een half tot een uur te wandelen. Goed voor mijn gezondheid en tegen een dreigend overgewicht, zegt hij.

Deze week liep ik onder meer langs het oude huis van schrijver Jan Siebelink, aan de Bergweg. Vlakbij zijn huis ligt een begraafplaats. De schrijver noemt die in zijn voorlaatste boek. Hoewel ik al geruime tijd in Velp woon bezocht ik nog nooit de betreffende begraafplaats. Zoals meestal het geval is, is de rust en stilte daar weldadig.

Aan zijn boek denkend zocht ik, tevergeefs, naar een (het) gat in het hek. Misschien verborgen achter een hoge haag? Ik vervolgde daarom mijn wandeling over de begraafplaats en zag onder meer dit aandoenlijke engeltje met zijn gebroken vleugel. Mooi he?

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in kunst. Bookmark de permalink .

4 reacties op “Broken wings” in Velp

  1. selma zegt:

    Zo’n merkwaardig engeltje heb ik nog noooit gezien.
    Siebelink trouwens wel, op een symposium twee weken terug: een waaaterval van woorden…

Geef een reactie

