Tekening “de perforator II”

Tekening “de perforator”, 2e versie.

In de reeks verwijzingen naar mijn ouders passeerden reeds een aantal voorwerpen de revue. Vandaag presenteer ik een nieuwe, vervangende tekening van dit eenvoudige maar soms onmisbaar apparaatje.

Het betreft de oude perforator van mijn vader, ooit staande op zijn eikenhouten bureau. In de praktijk werd dit apparaatje door al mijn familieleden gebruikt. De perforator is merkloos, buitengewoon funktioneel, heel mooi van vorm en haast ouderwets sterk.

Het zogenaamde roestvrij staal blijkt in de loop van de tijd toch te roesten maar dat doet er niet toe. Hij werkt nog steeds goed en de roestvlekken versterken het beeld van zijn ouderdom. Ik vind dat mooi.

De perforator gaat naar een van mijn kleindochters, de tekening blijft in mijn archief.

Deze sober uitgevoerde tekening vervangt de voorgaande die slechts een gestyleerd bovenaanzicht gaf. Op bovenstaande tekening ziet u een boven- en een zijaanzicht van de perforator. Ook het zijaanzicht laat zien hoe mooi de vormgeving van het apparaat is.

(oost indische inkt- en viltstifttekening op aquarelpapier)

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in kunst. Bookmark de permalink .

5 reacties op Tekening “de perforator II”

  1. baruman zegt:

    Deze pentekening is inmiddels niet meer in mijn bezit. Ik gaf hem cadeau aan mijn zusje, dit vanwege haar verjaardag. Ook de echte perforator is naar haar gegaan.

  2. Joost Lips zegt:

    mooi commentaar van Fred;
    ik was hier vanmiddag al
    en de tekening pakt, beetje ying en yang,
    je tekst spreekt mij ook aan;
    de roestiger de beter.

  3. leuke tekening
    origineel
    emblemata achtige aanpak

Geef een reactie

