Tekening: “Rosafant”

Tekening “rosafant”.

Een dezer dagen werd mijn kleindochter Rosa 17 jaar. Net geslaagd voor de HAVO en bezig met het kiezen van een toekomstroute. Ze gaat in Nijmegen studeren.

Jaren geleden maakte zij een hoofdje van klei. Met een opvallende gezichtsuitdrukking. Grote vragende ogen, een mondje dat “oooohhhhh” uitroept, ik werd er onmiddelijk verliefd op. Dat kleinnood kreeg ik van haar en voegde ik toe aan mijn kunstcollectie.

Heel veel jaren geleden ontwierp ik een klimrek voor een speeltuin. Een draadolifant waar kinderen op en in kunnen klimmen, een hut in en tegenaan kunnen bouwen.

Ik soldeerde er een schaalmodel van. U ziet het, ik kan slecht solderen.

Vanwege Rosa’s verjaardag en de belangrijke stap die ze nu gaat maken  combineerde ik haar en mijn werk in een tekening: “rosafant”

(oost indische inkt- en viltstift tekening op aquarelpapier)

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in kunst. Bookmark de permalink .

3 reacties op Tekening: “Rosafant”

  1. baruman zegt:

    Ik vond deze tekening bij nader inzien niet goed genoeg en heb ‘m recent veranderd. De details buiten het ovaal zijn nu weg, de afbeeldingen in het ovaal zijn gebleven.

  2. assyke zegt:

    inspireer elkaar maar
    iets mooiers is er niet

Geef een reactie

