tekening ” Oscar’s torentje “

Tekening “Oscar’s Torentje”.

Sinds een kunstkijktocht in de gemeente (en in het dorp) Rheden, in mei j.l., ben ik in het bezit van een klein torentje. Het kunstwerkje is gemaakt van rode klei. Dit beeldje is mij zeer dierbaar en past daarom in de serie voorwerpen die verwijzen naar dierbare voorwerpen in mijn directe omgeving.

Het torentje is gemaakt door beeldend kunstenaar Oscar Rambonnet, woonachtig en werkend in het dorp Rheden. De reden van mijn aankoop is, behalve het feit dat ik Oscar al jaren ken, mijn belangstelling voor architectuur en stedenbouw.

Evenals bij het “huisje” van Harry de Leeuw, onderwerp van mijn vorige blog, hou ik van de primaire vormen en uitgangspunten van deze kunstvoorwerpen. Dat heeft ongetwijfeld ook te maken  met mijn stedenbouwkundige achtergrond. Hoe dan ook, ook het beeldje van Oscar vormde de aanleiding voor de onderstaande tekening.

(tekening op aquarelpapier, oostindische inkt en rode viltstift)

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in kunst. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

