“Everstrong” 35, mijn mooie nietmachine

“mijn mooie nietmachine”

In mijn flatje ben ik omringd door dierbare voorwerpen. Daar word ik een beetje gelukkig van en geluk is goed voor mijn humeur en gezondheid.

Met mooie beeldende kunst van mijn lief en van bevriende locale kunstenaars. Met diverse voorwerpen, die soms wel maar vaak geen andere funktie hebben dan om er van te genieten. De keerzijde er van is, en ik ben mij daar ernstig van bewust, dat mijn flatje een beetje aan het “dichtslibben” is. Gekscherend noem ik mijn flatje soms “mijn hol”.

Ik neem mij regelmatig voor om verandering in mijn situatie aan te brengen. Om te beginnen met mijn verzameling boeken. Van tijd tot tijd selecteer ik een stapel (oude en nooit meer te lezen) boeken en breng deze naar de bibliotheek. Heeft een ander er nog wat aan is mijn motto. Maar dan kom ik een paar dagen later op een rommelmarkt en/of in de kringloopwinkel een paar interessante boeken tegen en word ik zwak en  hebberig.

Met mijn mooie voorwerpen of beeldende kunst is het echter een andere kwestie. Die zijn mij vaak zeer dierbaar, die ruim je zo maar niet op.

Zie je het voor je beste bloggers: een min of meer verdrietige man met een plastic AH-tas, met daarin mooie voorwerpen en beeldende kunst. Op weg naar de bibliotheek of naar de rommelmarkt. Ondenkbaar!

Ik zocht en vond een oplossing. De laatste tijd teken ik de leuke voorwerpen uit mijn directe omgeving. Dit bevredigt mij zeer, ik teken immers graag. Het tekenen biedt mij tegelijk de mogelijkheid om extra van mijn voorwerpen te genieten.

Er is nog een bijkomend voordeel. Mocht een van mijn (klein)kinderen een leuk voorwerp en/of een deel van mijn bescheiden kunstcollectie willen dan kan dat. Ik heb dan immers de tekeningen (en soms foto’s) nog om van de betreffende voorwerpen en beeldende kunst te genieten.

Onderstaande tekening maakte ik van een eenvoudig maar zeer dierbaar voorwerp.

De oude nietmachine van mijn vader. Los van de herinneringen aan mijn vader en mijn ouderlijk huis, vind ik het een prachtig vormgegeven en zeer funktioneel apparaat.

Merk “Everstrong” type 35.

In de komende tijd zal ik een aantal tekeningen van voorwerpen uit mijn directe omgeving op mijn blog laten zien. Bovenstaande tekening is nummer 1 uit de serie.

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in kunst. Bookmark de permalink .

4 reacties op “Everstrong” 35, mijn mooie nietmachine

  1. Eugénie zegt:

    Inderdaad een prachtige nietmachine.
    Ik heb er ook zo een, ook van mijn vader en daarvoor waarschijnlijk van mijn grootvader.
    De mijne is helemaal bruin/zwart geworden door de tijd of het gebruik. Ik ben benieuwd welke kleur die van u heeft gekregen?
    Eugénie

  2. tester zegt:

    Goede manier om én jezelf aan het tekenen te zetten
    én ook beetje afstand nemen van de spullen die je zo dierbaar zijn.
    .

Geef een reactie

