Arnhem, de Steenstraat opengebroken

De Steenstraat in Arnhem: opengebroken. Een foto-impressie.

De Steenstraat in Arnhem heeft, na de periode van wederopbouw, diverse gedaanteverwisselingen ondergaan. Je kon de verschillende maatschappelijke ontwikkelingen en de per tijdsperiode heersende beleidsinzichten er aan af lezen.

Steeds moet de straat daaraan worden aangepast en steeds blijken de veranderingen na verloop van tijd tevergeefs te zijn geweest en niet duurzaam.

Ook nu ondergaat de Steenstraat weer een enorme metamorfose. Al maandenlang wordt de straat volledig omgeploegd en opnieuw bestraat. Het is niet moeilijk om je voor te stellen wat voor een overlast dat betekent voor de verschillende gebruikers van de straat. In het bijzonder voor de van de straat afhankelijke bewoners en winkeliers.

Maar toch, de Steenstraat blijft me boeien. Al in mijn kindertijd bezocht ik deze straat met zijn verschillende winkels, cafe’s en cafetaria’s, zijn ijssalon (Trio!).

Vandaar dat ik er deze week voor koos om, komende met de trein en uitstappend in het architectonisch bijzondere stationsgebouwtje, de Steenstraat door te lopen. Dankzij mijn mobieltje kon ik een paar foto’s van de huidige situatie maken. Kijk en huiver.

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in kunst. Bookmark de permalink .

4 reacties op Arnhem, de Steenstraat opengebroken

  1. verwachtte ik ook een foto van dat bijzondere stationsgebouwtje…..

    • baruman zegt:

      @Jan, je hebt helemaal gelijk! Ik was zo bezig met die opgebroken straat dat ik vergat om het stationsgebouwtje mee te nemen.
      Mijn volgende blog laat ik het “oude” en het huidige stationsgebouw zien, oke?

  2. Zou het komen dat er hier teveel Monopoly wordt gespeeld ?

    Vriendelijke groet,
    Sander Miervet

Geef een reactie

