K E R N E N E R G I E (“oude” tekeningen)

“kernenergie”, tekeningen uit 1980.

Ruim dertig jaar geleden maakte ik mij ernstig zorgen over het gebruik en de mogelijke consequenties van kernenergie. Aanleiding vormde de discussie over de centrale in Doodewaard.

Ik ging er van uit dat ik er te weinig van wist en meed daarom een publieke discussie. Maar mijn prive-zorgen en (noem het maar) afkeer drukte ik destijds uit in de onderstaande tekeningen.

Zorgen heb ik nog altijd, zijn nooit weg geweest. De dramatische gebeurtenissen in Japan bewijzen helaas dat ik mij toen (nu ook) terecht zorgen maakte.

Vandaar dat ik mijn “oude” tekeningen maar weer van stal heb gehaald.

 

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in kunst. Bookmark de permalink .

4 reacties op K E R N E N E R G I E (“oude” tekeningen)

  1. lalynda zegt:

    Zeker die tweede tekening raakt me. Erg mooi gedaan!

  2. Aad Verbaast zegt:

    Inmiddels een (gedeeltelijke?!) meltdown daar. Gaat helemaal niet goed.
    Mooie tekeningen trouwens.

Geef een reactie

