Vandaag, oudjaarsdag, ben ik jarig!

Vanmorgen, op deze koude en gladde oudjaarsdag, stond ik vroeg op,
beste blogger, ook u herkent het misschien,
dat bekende, vertrouwde en kinderlijke verjaardagsgevoel.

Ik woon alleen, tevreden met die situatie,
maar een alleenstaande heeft geen huisgenoot die je wakker kust,
die je uitbundig met deze mijlpaal feliciteert,
eerlijk gezegd mis ik dat wel.

Dan klinkt het eerste telefoontje,
lieve felicitaties van je vriendin,
van je dochter en zoon, je kleinkinderen,
daar word ik dan weer blij van.

En dan denk ik aan verjaardagscadeau’s!
Als eerste van mijn lieve vriendin, beeldend kunstenaar.
Zij gaf mij deze week, tot mijn grote verrassing,
een prachtig schilderij.
Daarop mijzelf, tevreden zittend,
op een bankje, deze zomer, voor mijn stamcafe.

Aan mijn voeten, zoals altijd,
de witte hond van de eigenaar,
een soort pitbull met een geinig zwart oor,
en in mijn hand een drankje.

Vanavond gaan we lekker uit eten!

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-12. Bookmark de permalink .

16 reacties op Vandaag, oudjaarsdag, ben ik jarig!

  1. blogpieper zegt:

    @jeetjemina, ik ken deze grap, deed dat altijd bij mijn (klein)kinderen tot dat ze hem door kregen.

  2. blogpieper zegt:

    @Jezzebel, dank je wel. Ik ben nog van net voor de oorlog.
    120 jaar? Wil ik dat wel, ja, bij m’n gezond.

  3. blogpieper zegt:

    @Kat en Svara, bedankt voor de felicitaties en een goed blogjaar toegewenst

  4. Jeetjemina zegt:

    Jij begint dus twee dagen achtereen
    aan een nieuw jaar!
    Gefeliciteerd!
    gr eva

  5. Jezzebel zegt:

    Fijne verjaardag, tot 120 jaar in gezondheid.
    Hoe oud ben je geworden?
    .

  6. svara zegt:

    van harte gefeliciteerd en een mooi nieuw levensjaar gewenst
    svara

  7. Kat zegt:

    Van harte, wat een bijzondere dag!

  8. blogpieper zegt:

    @lieve bloggers, heel, heel hartelijk bedankt voor jullie hartverwarmende reacties en verjaardagswensen!
    Naast de mooie cadeau’s die ik vandaag kreeg, waren de felicitaties van jullie (en denk ook aan het feestvuurwerk!) zeer welkom en dragen ze bij aan mijn geluksgevoel.
    Beste Selma, ik zal proberen om mijn portret te laten zien, zal voor mij moeilijk zijn maar we doen het! Na 1 januari want ik verblijf nu niet in mijn flatje.

  9. Apiedapie zegt:

    Van harte!

  10. Kitty Schoenmakers zegt:

    Proficiat Pieper!
    Als afsluiting van je verjaarsdag krijg je een feestvuurwerk🙂
    dat heeft wel wat.

  11. Selma zegt:

    Laat dat schilderij eens zien?
    Ik ben benieuwd!
    Fijn dat je de dag niet alleen eindigt…😉

  12. Bart zegt:

    Hartelijk gefeliciteerd, Blogpieper!

  13. Aad Verbaast zegt:

    Bijzonderdag om jarig te zijn. Gefeliciteerd! Vanavond schijnt heel de wereld dit te vieren met een fraaie afsluiting: vuurwerk!

  14. View zegt:

    Gefeliciteerd
    en op dezelfde dag als Mies Bouwman…(81 jaar)

  15. BarbaraJansma zegt:

    Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!

  16. Kiezels zegt:

    Dan wil ik je graag van harte feliciteren, blogpieper
    Heb een fijne dag en avond

Reacties zijn gesloten.