blogpiepers winter-ergernis

Blogpieper moet op medisch advies dagelijks een uur wandelen.
Niets mis mee, echter,
’s winters, als het heeft gesneeuwd,
richt de gemeente zich allereerst op de rijbaan
en pas het allerlaatst op de fietsstroken en de trottoirs.
Men gaat er van uit dat de aanwonenden hun stoepje schoon maken.
Vergeet het maar, niks zelfwerkzaamheid.

Dat klinkt logisch zal vooral de bevoordeelde automobilist denken.
Maar de wandelaar en/of de fietser denkt daar anders over.
Voor hem of haar is het meer spitsroeden lopen.

Vandaag moest ik er wel uit, naar een crematie van een dierbare,
een auto bezit ik niet, de scooter laat ik in deze omstandigheden liever thuis,
dus ik moest wel wandelen, een behoorlijk eind,
op weg naar het openbaar vervoer.

Ik geef het u te doen beste bloggers, die vreselijke trottoirs,
door de blubber en sneeuwhopen, zo glad als spek.
Dus wandel ik maar uit nood op de -schoon gemaakte- rijbaan.
Moet je dan zien hoe onze automobilisten reageren,
alsof je een misdadiger bent, opgestoken middelvingers bij de vleet!

Diverse overheden, ook en vooral de gemeenten,
praten de laatste tijd over hun nieuwe beleid.
Het volk, de inwoners moeten zelfredzamer worden,
a me hoela beste bloggers,
het is gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel,
bedekt onder fraaie woorden.

Overheden, met name de gemeenten,
zorg verdikkeme zelf weer voor schone trotoirs en fietsstroken,
laat het niet over aan de aanwonenden,
dat werkt gewoon in de praktijk niet!

En dat wil ik even kwijt!

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-12. Bookmark de permalink .

8 reacties op blogpiepers winter-ergernis

  1. blogpieper zegt:

    @Pilgrimheart, geen betere band dan met mijn loopband.

  2. Pilgrimheart zegt:

    Misschien is een loopband binnen de oplossing? Als er geen crematie is?

  3. blogpieper zegt:

    @Blutch1, nou nou, onderschat u mijn kennis van de (gemeentelijke) overheidsfinancien en het bijbehorende jargon niet. En terzijde: Velp is mijn Utopia.

  4. Blutch1 zegt:

    Blogpieper, u bent blijkbaar niet op de hoogte van overheidsjargon. Als de overheid het woord bezuinigen gebruikt bedoelt ze niet minder uitgeven, maar minder meer. Verder is bezuinigen ook het beter in overeenstemming brengen van de inkomsten en uitgaven, maar niet op de manier zoals u en ik dat zouden doen, nl. minder uitgeven, maar zij vergroten de inkomsten. Of denkt u dat u in Velp in Utopia leeft?

  5. blogpieper zegt:

    @Assyke, als ik iemand een schoon stoepje toewens ben jij het wel.
    En fitness is leuk mee genomen. De dooi maakt overigens sommige stoepen spekglad.
    Bergschoenen draag ik, alleen vandaag even niet, vanwege mijn wandeling naar een crematie.

  6. blogpieper zegt:

    @Blutch1, gemeentebrief? Kan ik haast niet geloven in deze crisistijd waarin gemeenten dit en volgend jaar aanzienlijke bezuinigingsoperaties voor hun kiezen krijgen.
    In mijn gemeente is het door u omschreven beleid ondenkbaar, helaas. Of bedrijft u satire?

  7. assyke zegt:

    vorig jaar was ons stoepje poepjesschoon
    je reinste fitness elke dag, heerlijk
    dit jaar heeft er bij ons een paar dagen sneeuw gelegen zonder dat het opgeruimd werd
    tsja, soms is het zo druk dat het er van bepaalde dingen even niet komt
    we zijn nu weer up to date en de dooi heeft ook een handje meegeholpen:))
    voor lopen op deze gladde of brijerige stoepjes raad ik bergschoenen aan

  8. Blutch1 zegt:

    Brief van de gemeente:
    Helaas moeten wij u mededelen dat de gemeentelijke heffingen volgend jaar zullen stijgen met €100 pp.
    De gemeente zal het onderhoud aan straten en wegen uitbreiden zodat u ook ’s winters van schone wegen, fietspaden en trottoirs kunt genieten.

Reacties zijn gesloten.