tekening “blikje”

“blikje”

Ik teken graag, van kinds af aan. Het is een altijd aanwezige, sluimerende behoefte, tot op de dag van vandaag.

Zo ook ergens in 1981. Ik wilde een tekening maken, min of meer uit verveling. Net een boek gelezen en uit, niets op de televisie, vrouw en kinderen reeds naar bed.

Misschien herkent u het: je kijkt naar een maagdelijk witte pagina van je schetsboek, je wilt graag tekenen -of wat schrijven- maar je weet even niet wat. Je kijkt op, je blik dwaalt door de woonkamer. Je ziet de bekende, vaak vertrouwde dingen, observeert ze, ondertussen zijn je gedachten soms met totaal andere thema’s bezig.

Je ziet opeens dat simpele theeblikje op tafel staan.

Nog een beetje in gedachten, tekende ik toen met mijn tekenpen de contouren van dat eenvoudige voorwerp. Een paar rake streken en ik rondde de tekening af. De reclameteksten op het blikje verving ik met een andere invulling.

Een simpele, pretentieloze prent.

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in kunst. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

