eenzaam huis

“eenzaam huis”

Soms schets ik, op het formaat van een grote postzegel, een idee voor een tekening. Waarom op het formaat van een postzegel?

In de 80-er jaren kocht ik in een kringloopwinkel een paar blanco boekjes. Daarin zaten van die ouderwetse (prijs-) etiketjes, van verschillend formaat, misschien kent u ze wel. Ik gebruikte die etiketjes soms om voorstudies, ideetjes voor een tekening te maken, “postzegeltekeningen”. Hieronder plaats ik zo’n schetsje.

Ik dacht aan een eenzaam huis, aan een soort stadsvilla in een stille, zo u wilt kille stedenbouwkundige omgeving, zonder mensen. In 1987 heb ik dit idee in een pentekening van groot formaat (A4) verder uitgewerkt.

De tekening, uit 1987, schonk ik aan een goede vriendin. Die was er erg blij mee, tot op de dag van vandaag “siert” hij haar woonkamer. Maar ik mistte de tekening na verloop van tijd, dat heb je soms. Ik heb er geen spijt van dat ik de tekening aan haar cadeau gaf.

Het probleem is meer dat ik de meeste van mijn tekeningen niet kan/wil missen, in het bijzonder deze pentekening. Om dat gemis te compenseren heb ik in 2007 de pentekening opnieuw gemaakt.

 

 

 

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in kunst. Bookmark de permalink .

2 reacties op eenzaam huis

  1. baruman zegt:

    @Jezzebel, bedankt voor je reactie. Soms, maar in de loop van de jaren minder vaak, laat ik mijn tekeningen de wijde wereld in gaan. Gaat het weer beter met je? Ik hoop het voor je.

  2. Jezzebel zegt:

    Mooi!
    Ik ken dat gevoel wel.
    Ik hou ook alles het liefst bij elkaar.
    Maar soms moet je je werk los laten, hup de wereld in.
    .

Geef een reactie

