Twee nationaliteiten, werkelijk een probleem?

Ik was niet van plan om ooit nog eens aandacht te besteden aan de heer Wilders.


Hij verdient dat niet en ik nam mij voor, in navolging van het advies van een van de belangrijke adviseurs van Moslimzijde, om wat vaker om Geert te lachen. Die miljoen moslims krijgt hij toch niet weg, hun aantal groeit en wat mij betreft zijn moslims net zo belangrijk als christenen en mensen zonder een religieuze achtergrond en Geert waait t.z.t. wel weer over, om het zo maar te zeggen. We hebben dat vaker gezien in de afgelopen decennia.
Daarom is het zo fijn dat het CDA en de VVD tot de PVV zijn veroordeeld. We zullen nog veel van deze partijen en van de PVV horen. Het begint nu al!
Voor alle duidelijkheid, ik ben overtuigd lid van de PvdA en vind Job Cohen een prima vent, deskundig en vooral blijvend beschaafd, kom daar maar eens om in deze tijd!

Maar nu komt Geert met kritiek op de staatssecretaris van Volksgezondheid, Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyliner. Zij heeft twee paspoorten en de heer Wilders, maar ook de heer Rutte en de zijnen (zie het regeeraccoord), vinden dat een probleem. Ik wacht het komende debat dus met grote belangstelling af.

Maar toch, ik kan niet goed tegen zijn opvatting over mensen met twee paspoorten.
Zijn er geen belangrijkere kwesties in deze periode, mede gelet op de economische situatie van ons land te en de voortdurende opmerkingen daarover van onze nieuwe premier, te signaleren.

In mijn dierbare familie komen namelijk ook familieleden voor met twee paspoorten en geloof me beste bloggers, die voelen zich net zo betrokken bij het wel en wee van ons land als mensen met maar een paspoort. Zij werken bovendien net zo hard- en soms harder- aan de verbetering van de positie van ons land.
Dat wilde ik even zeggen.

Terzijde:
ik was vergeten te zeggen dat ik geen oningelogde reacties meer wil.
Sorry beste betrokkenen, maar jullie reacties heb ik, zonder deze op hun inhoud te beoordelen, verwijderd.

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10. Bookmark de permalink .

14 reacties op Twee nationaliteiten, werkelijk een probleem?

  1. blogpieper zegt:

    @Beste bloggers, bedankt voor jullie reacties.
    Genoeg geblogd over Geert, hij heeft het al zo moeilijk bij de rechtbank, als ik hem zo zie zitten.
    Vooral met zijn zwijgrecht, dat valt hem beslist niet mee. Ik pas vanaf nu, richting Geert ,mijn zwijgrecht toe.

  2. Cees Groninger zegt:

    Als Wilders niet gereageerd had, was hij ws op zijn selectieve geheugen en zijn inkonsekwente houding en vriendjespolitiek aangesproken. Dus er valt altijd wel wat te zeuren.

  3. jeetjemina zegt:

    Dit is weer spijkers op laag water zoeken!
    Zo zal het nog vaak gaan met de gedoogsteun!!
    gr eva

  4. iers_dagboek zegt:

    Mihai:
    Wilders kan niet opstappen als voorman van de PVV want de PVV is geen partij , ergo Wilders is niet haar voorman. Wilders IS de PVV. De PVV is Wilders. En die andere clowns in het parlement onder Wilders’ vleugels hebben geen partij. Alleen Die Brinkman schijnt dat te begrijpen. Zelfs jij blijft de mythe van de Partij voor de Vrijheid in stand houden door impliciet te erkennen dat ie bestaat met deze oproep.

  5. Mihai Martoiu Ticu zegt:

    Wilders moet onmiddellijk opstappen als leider van PVV.

  6. blogpieper zegt:

    @Beste bloggers, diegenen onder u die elkaar via mijn blog de les lezen: stop daar a.u.b. mee.
    Andere, goedbedoelende bloggers, bedankt voor jullie diverse reacties.
    Ik vraag mij opeens ook af of zich onder de fraktieleden van de PVV ook mensen met twee paspoorten bevinden. Kan iemand dat eens uitzoeken? Terzijde: van mij mag dat maar van Geert??

  7. Blutch zegt:

    =Het kabinet-Rutte is nog maar nauwelijks aan het werk en het gedoe begint al. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als er echte problemen op tafel komen. Dames en heren van CDA en VVD (en ook een beetje die van de PVV): ga eens gewoon aan het werk!=
    Je dacht toch niet dat het naar voren brengen hiervan uit die hoek kwam.
    De oppositie is begonnen.

  8. Blew zegt:

    Als niemand twee paspoorten mag hebben, moet Maxima er ook een inleveren.

  9. Mihai Martoiu Ticu zegt:

    @Reine
    Ik heb het recht om voor mijn rechten op te komen en jij hebt geen recht om mij te weerhouden.

  10. antoinette duijsters zegt:

    Toen ik het hoorde, dacht ik, het niet waar, maar het wel zo, meer paspoorten mag niet. Het moet niet gekker worden.

  11. Geschiedenisgek zegt:

    Het vermeende probleem met de dubbele nationaliteit van mevrouw Veldhuijzen van Zanten-Hyliner is een non-issue zoals er de laatste jaren alle vele honderden de politieke arena zijn gepasseerd. In het regeerakkoord schijnen Rutte en Verhagen te hebben opgeschreven dat het hebben van een dubbele nationaliteit voor bewindspersonen ongewenst is. Beide heren zijn tijdens het eerste gesprek met de beoogd Staatssecretaris van dit gegeven op de hoogte gesteld. Beiden vonden het ‘geen probleem’. Als het werkelijk een issue zou zijn geweest, dan was de beëdiging van het nieuwe kabinet uitgesteld en had het CDA een andere kandidaat naar voren moeten schuiven. Is niet gebeurd. Dus waar hebben we het over? Over niets! Over holle retoriek.
    Het kabinet-Rutte is nog maar nauwelijks aan het werk en het gedoe begint al. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als er echte problemen op tafel komen. Dames en heren van CDA en VVD (en ook een beetje die van de PVV): ga eens gewoon aan het werk!

  12. Aad Verbaast zegt:

    Nog even en het kabinet valt hierover!!😉

  13. Blutch zegt:

    Het lijkt me goed als iedereen twee paspoorten heeft. Dan wordt de regering bang dat we er daadwerkelijk iets mee gaan doen. En dat is precies wat we hebben moeten.

  14. Mihai Martoiu Ticu zegt:

    Gelukkig heb ik twee paspoorten, zo kan ik ergens naartoe vluchten als Wilders mij wil vergassen, zonder bang te zijn dat waar ik naartoe vlucht mij terug zal sturen, zoals het zo gebruikelijk is tegenwoordig.

Reacties zijn gesloten.