Beeldend kunstenaar Henk Gobel overleden

Een zeer goede bekende van mij, de beeldend kunstenaar Henk Gobel uit De Steeg is helaas op donderdag 2 september 2010 overleden.
Op 19 juli 2010 berichtte ik over het overlijden van zijn vrouw, Marga Carlier, net als Henk beeldend kunstenaar. Wederom een grote slag voor hun kinderen en kleinkinderen.

Henk Gobel was reeds geruime tijd zeer ernstig ziek.
Zijn kinderen noemden Henk Gobel hun rots in de branding, hun stoere vader, hun trotse schoonvader en lieve opa. Henk werd 69 jaar.
Hij heeft samen met zijn Marga van een intens creatief leven genoten. Ik ben daar, regelmatig vertoevend aan boord van hun woonark in De Steegse Haven, getuige van geweest.
Zijn bedroefde kinderen vertellen dat hun vader als een ware gladiator tot op de laatste dag tegen zijn slopende ziekte heeft gevochten. Ik wens Henks kinderen en andere nabestaanden veel sterkte toe in de komende dagen en tijd.
Op 7 september 2010 wordt Henk in De Steeg begraven.

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-09. Bookmark de permalink .

6 reacties op Beeldend kunstenaar Henk Gobel overleden

  1. smokey zegt:

    Alsnog veel sterkte toegewenst, al ken ik U niet. herkenbaar, het verlies van dierbare mensen uit een kring die steeds kleiner wordt.

  2. blogpieper zegt:

    @Thera, Een kleiner wordende vriendenkring maakt mij verdrietig en, zoals Jezzebel zegt, mij nogmaals bewust van mijn eigen sterfelijkheid. En ja, het was zeker goed vertoeven bij Henk en Marga.
    Henk was zowiezo een fijne vent en hij maakte prachtige bronzen beelden van onder meer paarden en "jouw os". Hij en Marga blijven via hun kunstwerken altijd in onze herinnering voortleven.
    Bedankt voor je reactie

  3. Thera zegt:

    Het lijkt me moeilijk als je vriendenkring steeds kleiner wordt.. Het zal fijn geweest zijn bij hem te komen in het heerlijke De Steeg. Ik wens je veel sterkte met het verwerken.
    Ik zie een van zijn beelden bijna dagelijks. Het is het boegbeeld van mijn huidige woonplaats, de os van Ossendrecht.

  4. Jezzebel zegt:

    Dat is wat de dood zo confronterend maakt,
    je bent je ook pijnlijk bewust van je eigen sterfelijkheid.
    Veel sterkte man.
    .

  5. blogpieper zegt:

    @Jezzebel, bedankt voor je inlevende reactie. Er overlijden de laatste tijd wel heel veel vrienden en bekenden uit mijn omgeving. Zal het mede met het (mijn) ouder worden te maken hebben?

  6. Jezzebel zegt:

    Veel sterkte met dit verlies.
    Verdrietig dat er niet meer te delen is.
    .

Reacties zijn gesloten.