Marga Carlier, beeldend kunstenaar, overleden.

Een lieve, goede kennis van me, Marga Carlier, is helaas op 16 juli j.l. aan een hartstilstand overleden. Een bericht in mijn Rhedense ochtendblad dat me trof als een hamerslag.
Marga en haar echtgenoot Henk Gobel, eveneens beeldend kunstenaar, ken ik al jaren. 

Marga was een unieke, warme vrouw met wie ik zo nu en dan een gesprek had, bij exposities, als we elkaar op straat tegen kwamen en bij andere gelegenheden. Af en toe kwam ik bij hen thuis, op die prachtige woonark in De Steegse Haven, we praatten dan bij.
Marga was een, om het zo maar te zeggen, opvallende vrouw. Dit kwam mede door haar fraaie en opvallende kleding. Zij en haar kunst vormden wat dat betreft een unieke eenheid.
Haar beeldende kunst, meestal van brons en keramiek, had een uniek karakter. Niemand anders dan zij kon als de maker worden aangewezen. Haar Henk was in veel gevallen daarbij betrokken en stond haar met raad en daad bij.

Ik zal haar en haar gesprekken missen. Gelukkig ben in het bezit van een drietal van haar werken. Dat maakt dat ik haar nooit zal vergeten. Ik wens haar Henk en haar zonen -met hun aanhang- veel sterkte toe in de komende tijd.
Woensdag 21 juli a.s. wordt op een mooie manier afscheid van haar genomen in het kerkje in De Steeg, aanvang 14 uur. Marga ik zal er zijn.

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-07. Bookmark de permalink .

3 reacties op Marga Carlier, beeldend kunstenaar, overleden.

  1. Jezzebel zegt:

    Oi wat zul je geschrokken zijn.
    Altijd naar om zo’n bericht in de krant te lezen.
    Veel sterkte met dit verlies.
    Haar kunst zal voortleven.
    Moge dat tot troost zijn.
    .

  2. blogpieper zegt:

    @Assyke, bedankt voor je reactie, er zijn vanzelfsprekend meer redenen waardoor ik haar niet zal vergeten, haar kunstwerken vormen slechts een deel van mijn herinneringen aan Marga Carlier.

  3. assyke zegt:

    mijn condoleances, blogpieper
    zoals jij over haar vertelt zijn het niet enkel de in jouw bezit zijnde werken
    waardoor jij haar niet zult vergeten
    sterkte

Reacties zijn gesloten.