Postnatale puberteit ?

Postnatale puberteit?
Ik lijd volgens mijn lief aan postnatale puberteit.
De reden voor haar messcherpe analyse is mijn recent opgevoerde scooter.
Vorig jaar deed ik uit bezuinigings- en milieuoverwegingen mijn auto de deur uit.
Om toch regionaal mobiel te blijven zocht ik een aanvaardbaar alternatief. Een nooit vervulde jongenswens. Ik kocht een scooter, zo’n retrotype, ik kon de verleiding niet weerstaan. 

Een geweldige aankoop, apentrots presenteerde ik mij aan de buurt en mijn vriendenkring. Een scooter, dit voor de kenners, die niet harder mocht rijden dan 25 kilometer per uur.
Had ik toen vrede mee.
Maar gedurende dit jaar begon die geringe snelheid mij te irriteren. Andere scooters en brommers, jawel, zelfs fietsers passeerden mij met groot gemak. Dat steekt, doet pijn.
Passend bij mijn voertuig had ik mijn kleding er op aangepast. Een winddicht jack, stoere helm en handschoenen.

De helm vond ik op enig moment belachelijk staan, mede gelet op de geringe snelheid van mijn trotse aankoop. De helm verving ik na verloop van tijd door een prachtige rode pet, ja, die van de club van Job Cohen. En vanaf dat moment begon de ellende.
Zij vond die pet maar niks, je kon het zien, aan haar nonverbale reacties, aan haar geringschattende lachje als ze naar me keek. Weg die gebruikelijk liefhebbende blik, die waar ik normaal gesproken knikkende knieen van krijg, haar de hele wereld voor beloof.

En het kon niet uitblijven, na verloop van tijd bezweek ik voor haar woordeloze kritiek.
Ik kocht een zomerse, romantisch aandoende Franse zomerpet, een met grijs-witte streepjes. U kent ze wel, die waar oude Fransen mee in de zon lopen als ze aan het jeu de boulen zijn.
Ik feliciteerde mij op de voorhand al met mijn keuze. Echter, haar geringschattende blik bleef.
Ik moest een andere strategie kiezen wilde ik haar verliefde blik weer terugwinnen.

Ineens kreeg ik een helder idee. Mijn pet inwisselen voor een helm, rijdend op een trage scooter, vormde voor mij geen serieuze optie. Zij stond er op dat ik een helm ging dragen. Haar argumenten, ingegeven door haar welgemeende bezorgdheid voor mij, waren zo sterk dat ik niet kon weigeren. Wat te doen. Ik moest mijn strategie wijzigen.
Ik kreeg een helder idee: een snelle scooter rechtvaardigde het dragen van een helm.
De helm had ik al dus de scooter moest worden opgevoerd. Mijn dealer deed dat zonder protest.

Vanaf dat moment waande ik mij een halve eeuw jonger. Ik genoot van mijn herwonnen status en snelheid. En dat zag zij. Het viel haar op dat ik als het ware terug gekeerd was in mijn puberteit, in mijn postnatale puberteit. En ik moest haar schaapachtig gelijk geven.
Moet ik nu weer mijn strategie wijzigen, ik wil immers die lieve blik weer terug!
Beste bloggers, jullie horen nog van mij.

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-05. Bookmark de permalink .

7 reacties op Postnatale puberteit ?

  1. blogpieper zegt:

    @Annelies, ik blijf scooteren, reken maar. En een krantenwijkje is daarvoor gelukkig niet nodig, wel in mijn puberfase overigens. De midlife crisis is naar ik voorzichtig aanneem, voorbij. Ik moet er niet aan denken wat een combinatie van postnatale puberteit en een midlife crisis met mij zou kunnen doen.

  2. Annelies zegt:

    Blijf vooral door-scooteren…misschien een krantenwijkje erbij?
    Beter een postnatale puberteit dan een midlife crisis, dus geniet er van ;-))

  3. blogpieper zegt:

    @Jezzebel, je hebt helemaal gelijk. Alsof je er destijds bij was….

  4. Jezzebel zegt:

    Ik vind die postnatale pubertijd wel leuk.
    En dan op je opgevoerde scooter langs je huis knallen
    heen en weer.
    Lekker hangen over het stuur,
    sigaretje roken
    en wachten tot je lief naar buitenkomt
    om weer snoeihard op te trekken.
    Mysterieuze geheimzinnige ongrijpbare man,
    daar houden vrouwen van!🙂
    .

  5. blogpieper zegt:

    @Mephisto, dank je, fietshelm goede tip maarrrr de scooter is reeds opgevoerd. Zo’n oude Willempies helm heb ik nog, vergeten!
    @assyke, ook bedankt, ik fiets (en wandel) regelmatig, dat moet van de dokter. Geen auto meer, ik vind het prima zo.
    Je laatste opmerking klopt.

  6. assyke zegt:

    ga fietsen, dat vinden vrouwen stoer
    of koop die auto terug, want misschien zit dat haar nog steeds dwars
    enneuh…een puberteit is altijd postnataal;-))

  7. Mephisto zegt:

    Aanbevolen!
    Onwijs leuk🙂
    Tipje: pak een fietshelm voor de 25km scooter, in plaats van op te voeren.
    Als u dan toch wilt zwichten voor de blikken van uw vrouw, that is.
    Anders is blootshoofds of een fifties ‘willempie’ helm (met lederen flappen, uit Italië!) een mogelijkheid.

Reacties zijn gesloten.