gesprek met mijn vader (15)

15e gesprek met mijn vader.
Hallo Pa, hier ben ik weer eens. Het is een tijdje stil geweest tussen ons maar ik ben je niet vergeten. Ik vroeg mij al af beste jongen, waar je was, het was zo lang stil tussen ons.
Het laatste gesprek tussen ons ging over de bijeenkomst van je opgespoorde neef en nichten. Ik moet bekennen beste jongen dat die bijeenkomst mij niet in de koude kleren is gaan zitten. Nou ja, bij wijze van spreken dan want hier, in mijn "hemelse" positie is de temperatuur buitengewoon prettig. Mijn grootste pijn zat hem in het feit dat je vooral mij, maar eigenlijk ook je moeder, fors confronteerde met onze in het verre verleden genomen besluiten. Ik bedoel, zoals je begrijpt, op de besluiten die betrekking hadden op de relatie met mijn kleinkinderen.
Beste Pa, jouw pijn begrijp ik goed maar ik hoop dat je mijn pijn en frustratie over je langdurige, en van een grote onverschilligheid getuigende, afwezigheid ook begrijpt.

Ik heb na die bijeenkomst zeer bewust en ruim de tijd genomen om over de recente gebeurtenissen na te denken. Ook over mijn eigen rol en afwezigheid in de achterliggende jaren. Want vergeet niet beste Pa, dat mijn neef, mijn nichten en hun aanhang behoorlijk boos zijn op de onverschillige houding van jou en van die familie van ons. Grof gezegd hebben wij ze enorm in de steek gelaten.

Gelukkig hebben zij en ik een goed gevoel aan de bijeenkomst over gehouden en er is tussen hen en mij sprake van een goed contact. De mails over en weer getuigen daar van. Maar voorlopig zal op hun nadrukkelijke wens, het contact met hen alleen met mij plaatsvinden. Het contact met de rest van onze familie vergt naar mijn mening veel tijd en komt naar ik hoop wellicht later wel.

Ik zal je overigens niet meer op de hoogte stellen van mijn contacten met mijn herontdekte neef en nichten. Die liggen wat mij betreft in de privesfeer Pa.
Vanaf nu zal ik mij weer richten op de gesprekken met jou. Die bedoeling had ik immers vanaf ons eerste gesprek. Beschouw de recente gebeurtenissen maar als een min of meer noodzakelijk intermezzo.

Er zijn immers nog veel vragen tussen ons ‘op de plank’ blijven liggen Pa.
Wordt vervolgd.

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-02. Bookmark de permalink .

5 reacties op gesprek met mijn vader (15)

  1. Fleur zegt:

    Mijn verhaal ging echter door
    daar verdween successtory in gesmoor en ging ook het kinderhart geheel te loor van oor tot oor?
    Zingend bergopwaarts als een hinde naast de leeuw
    de mythische zanger met een mond vol grind
    wie denkt er aan het jongens hart van een
    onbezonnen kind?

  2. Fleur zegt:

    Voor een zoon is een vader zijn rolmodel.
    Lijkt mij heel verwoestend als het niet klikt.
    De zoon ontbeert dan sturing,dat zal hem onzeker maken. .

  3. blogpieper zegt:

    @Jezzebel, bedankt voor je reactie, er komt meer.
    @Fleur, ook bedankt voor je reactie, je kon lezen en schrijven met je ouders maar die veiligheid had ik helaas niet met mijn vader. En die 15 stuks, die komen gaandeweg vanzelf, er zijn nog zoveel vragen, ik vrees meer dan antwoorden……..

  4. Fleur zegt:

    – Beste Pa, jouw pijn begrijp ik goed maar ik hoop dat je mijn pijn en frustratie over je langdurige, en van een grote onverschilligheid getuigende, afwezigheid ook begrijpt.-
    ""Ja papa om over de kerstdagen die wij.""….zegt de oudste zoon.(ik kan het niet verder opschrijven,het is prive en maakt mij te kwetsbaar,ik ben niet onder mensen die mij sympathiek vinden.)
    Goed item!
    Idd Jezz,want mensen die niet aan zelfreflectie doen,verander je nooit.
    Man o man…15 stuks?!?
    Zelf kon ik lezen én schrijven met mijn ouders.Mijn vader en ik verstonden elkaar als geen ander.Heb zeer veel support ondervonden van mijn vader.Dat is belangrijk voor een dochter.

  5. Jezzebel zegt:

    Ja, ik kan me voorstellen dat zo’n ontmoeting veel indruk op je maakt.
    Dat heeft tijd nodig.
    Iedereen moet dat verwerken.
    Wel goed dat je je vader op de hoogte houdt,
    ook van het feit, dat je op het hernieuwde contact niet verder in wilt gaan,
    maar weer terug gaat naar de kern.
    Jouw vragen aan hem.
    Benieuwd naar meer, zoals altijd.
    .

Reacties zijn gesloten.