gesprek met mijn vader (5)

gesprek met mijn vader
Hallo Pa, ik wil verder gaan met ons gesprek. Ben je er klaar voor?
Beste jongen, kennelijk heb je er geen idee van hoe het in "mijn hemel" er aan toe gaat.
Laat ik een tip van de sluier oplichten. Ik voel mij hier buitengewoon thuis in deze wereld van licht en reinheid. Op elk moment ben ik aanspreekbaar, we kennen hier immers geen dagen en nachten, geen tijd, zorgen en noem de aardse zaken maar op die op jouw planeet aan de orde van de dag zijn. Er valt me nog wat op.

Ik heb bemerkt dat sommige vrienden van je aannemen dat ik in de bij gelovigen bekende hemel zit. Begrijp ik, dat is er bij hen met de paplepel in gegoten.
Maar niets is minder waar jongen. Al een tijdje voordat ik het aardse met het eeuwige verruilde, beleed ik niet meer mijn geloof. Het idee van die hemel was ik kwijt geraakt.
Op een bepaald moment kreeg ik een soort visioen van de wereld waarin ik nu verblijf.
Mijn wereld lijkt een beetje op het beeld van gelovige mensen, maar er is een verschil.
In mijn hemelse wereld, die ik zelf schiep, is er geen identiteitsbewijs nodig, geen bewijs van goed gedrag, geen wachter aan de poort die je in- of uitcheckt en soms terugstuurt. Iedereen is welkom, de goeien en de kwaaien. Ook voor een hel is er, voor wat betreft mijn visie van het hiernamaals, geen plaats, is overbodig, niet meer nodig.
Maar voordat we over de voor jou belangrijke onderwerpen gaan praten wil ik het eerst over een ander aandachtspunt hebben.

Van tijd tot tijd neem ik de moeite om de vele blogs te lezen, uiteraard ook die van jou.
Ik zie creativiteit, soms verdriet en soms vreugde, dan weer ben ik het met een blogger eens en dan weer niet. Ik constateer ook onderlinge kwaliteitsverschillen, althans naar mijn smaak en oordeel. De ene blogger mag ik wel en de andere verafschuw ik, maar dat is erg persoonlijk. Ik ben me daavan zeer bewust.
Tegen die achtergrond begrijp ik niet waarom je dit medium kiest om onze gesprekken vast te leggen. Wie is daar nu bij gebaat. Volgens mij beste jongen, jij misschien het meest.

Ach Pa, je verbaast me, ik respecteer je mening en grotendeels deel ik die. Natuurlijk heb ik er baat bij om met jou te praten, dat heb je goed gezien. Een beetje laat maar hopelijk niet te laat. Waarom ik blog en dit medium kies voor onze gesprekken, is omdat ik er een deel van mijn creativiteit kwijt kan.

Aanvankelijk waren de producten van mijn creativiteit, kleine pentekeningen en dergelijke, op diverse exposities zichtbaar in gemeentehuizen, bibliotheken en dergelijke. Toen ik daar mee stopte waren ze slechts voor een klein aantal familieleden en vrienden zichtbaar.
Daar had ik opzich vrede mee maar de mogelijkheid van het onderhouden van een weblog vond ik een nieuwe uitdaging.

De uitdaging zit hem in de mogelijkheid dat ik, via mijn blog een andere hobby van mij, het schrijven over diverse onderwerpen, vorm en inhoud kan geven. Aan het bescheiden aantal reacties kan ik zien dat mijn blog door andere bloggers en meer mensen wordt bekeken dan alleen maar mijn familie en vrienden. Dat vind ik ook leuk.
Daarnaast geniet ik van een aantal bloggers in het bijzonder. Ik ga ze niet noemen, je kent ze al Pa, maar ik kan erg genieten van blogs met een hoog actualiteits- en kwaliteitsgehalte en die welke met veel gevoel en met een zekere zelfspot zijn geschreven.

Mijn eerdere wandel- en zeereisverhalen dragen hopelijk ook bij tot genieten van hen die daarin geinteresseerd zijn. Zo klooien we maar door, zou mijn vriend zeggen. En zo is het.
Nu gebruik ik mijn blog om de gesprekken met jou weer te geven.
Lieve Pa, ik stel vast dat we niet zoveel besproken hebben maar voor vandaag is het goed zo.
Tot ons volgende gesprek.

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-01. Bookmark de permalink .

2 reacties op gesprek met mijn vader (5)

  1. Theo zegt:

    Je vader stierf omstreeks 1980.
    Ver voor het digitale tijdperk.
    Was hij een lezer?
    Was hij geinteresseerd in andere mensen?
    Schreef hij wel eens wat?
    Wat zou hem het meest tegenstaan in het bloggen?
    En wat juist weer aantrekkelijk?
    Ik wil die dialoog ook wel.

  2. Jezzebel zegt:

    Ah, maar zo’n tussendoortje met je Pa is ook belangrijk hoor.
    Blij dat je voor dit medium hebt gekozen.
    Het is fijn om af en toe in jouw wereld te zijn.
    .

Reacties zijn gesloten.