ik was in de gas meneer

Ik was in de gas meneer.

Jubileumsymposium Transformatie,
met veel toespraken, "walking diner", feest.
Omringd door architecten, stedenbouwers, historici,
door raadsleden, wethouders, burgemeesters.
Ook een aardige, spraakzame man aan tafel:
ik was in de gas meneer.

Verbazing, u was in de gas,
ja, ik was in de gas meneer.
Hoe bedoelt u.
Na de LTS legde ik gasleidingen in de grond,
mooi werk meneer, 30 jaar gedaan.
Ik heb mij in 30 jaar ontwikkeld meneer,
tot gasleidingen-inspecteur.

Handen schudden, mij voorgesteld,
t’Is wat meneer, 30 jaar in de gas.
Maar waarom hier.
Ik ben ook burgerlid meneer,
begrijpt u, burgerlid.

Hoe bedoelt u, burgerlid.
In de Welstandscommissie meneer.
Dat je mening over mooi en lelijk telt,
over architectuur en stedenbouw en zo.

Goed he, ik ben geen architect
maar mijn mening over mooi en lelijk telt,
dat bedoel ik meneer.
Zo weet je alles over gas
en zo alles over architectuur,
ik ben nu in de gas en in de architectuur meneer.

We heffen tevreden ons glas,
op de architectuur en de gas.

Over baruman

belangstelling voor architectuur, stedenbouw, beeldende kunst, verhalen en moderne (pop) muziek
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-11. Bookmark de permalink .

2 reacties op ik was in de gas meneer

  1. blogpieper zegt:

    @Jezzebel, inderdaad, niet echt gemakkelijk, maar een aardige vent, zijn spontaniteit en enthousiasme waren overtuigend en groot. Bedankt voor je reactie.

  2. Jezzebel zegt:

    Oi, niet gemakkelijk, zo’n tafelheer.
    Wel mooi en typerend opgeschreven.
    .

Reacties zijn gesloten.